benvinguts al nostre bloc

Hola! sóc la Cristina Ollé alumna de 2n de psicopedagogia.
Aquest bloc té intenció d'aprofondir i tractar temari de l'assignatura de dificultats d'aprenentatge i intervenció psicopedagògica.
I espero que amb la participació de tots, farem d'aquest, el nostre bloc.


domingo, 7 de marzo de 2010

Hinshelwood i la "ceguesa verbal congènita"

Hinshelwood, un cirurgià ocular de Glasgow, segueix veient casos de “ceguesa verbal congènita” entre el 1896 i el 1902.

Segons j. Hinshelwood, la ceguesa verbal congènita, que és com ell anomenava la dislèxia actual, tindria les característiques següents:

>Un origuent intrinsec, per una alteració congènita de certes estructures corticals en què es localitzen les funcions mentals implicades en la lectura: per exemple, la menòria per les paraules.

>Una alteració de les funcions i els processos específics de la lectura.

>Un caràcter selectiu, naturalement, ja que l’única cosa alterada són els processos específics implicats en la memorització de lletres i síl·labes.

No s’especifica quin és el criteri d’identificació, està indagant allò que més tard s’anomenaria criteris d’exclusió.

Pel que fa al tractament, de fet, l’autor va proposar sistemes d’intervenció dirigits a compensar els dèficits.


COM POT APRENDRE UN NEN AMB DISLÈXIA

Segons tots els especialistes consultats, el millor mètode per aquest tipus d'alumnat està basat en el mètode MULTISENSORIAL, on tots els sentits entren en joc i l’aprenentatge és vivencial, proper, significatiu…

No hay comentarios:

Publicar un comentario