benvinguts al nostre bloc

Hola! sóc la Cristina Ollé alumna de 2n de psicopedagogia.
Aquest bloc té intenció d'aprofondir i tractar temari de l'assignatura de dificultats d'aprenentatge i intervenció psicopedagògica.
I espero que amb la participació de tots, farem d'aquest, el nostre bloc.


sábado, 3 de abril de 2010

D.A. una mica de teoria...

Les dificultats d’aprenentatge són un o més processos psicològics bàsics implicats en la comprensió o us del llenguatge, escrit o parlat que poden manifestar-se com una capacitat imperfecta per escoltar, pensar, llegir, escriure, lletrejar o realitzar càlculs matemàtics.


Encara que es desconeixen les causes exactes d’aquests problemes d’aprenentatge, es creu que els trastorns es produeixen degut a una anomalia en el sistema nerviós, ja sigui en l’estructura del cervell o en les substàncies químiques.


Característiques:
- Dificultats per seguir instruccions i poca atenció
- Problemes en el domini de les destreses com la lectura, escriptura i/o conceptes matemàtics.
- No comprendre el que es llegeix
- Tasques incomplertes
- Problemes en l’organització el que es vol escriure o dir.
- Confusió en els símbols matemàtics i llegir números.
- Vocabulari limitat.
- Insuficiència en els processos de recepció, retenció, comprensió i expressió verbal.

Tipus de dificultats més freqüents:


Dislèxia: és una dificultat que es presenta en alguns nens/es per a distingir i memoritzar lletres o grups de lletres, o inclús la falta d’ordre i ritme en la seva col·locació. Ho podem notar fàcilment tant en la lectura com en l’escriptura.

Símptomes de la dislèxia:
o Inverteixen les paraules.
o Tenen dificultats per distingir l’esquerra de la dreta.
o Inverteixen les lletres (la b per la p, la o la d per la b).
o Dificultat per llegir frases o paraules senzilles.
o Te dificultats per veure que una paraula està mal escrita.
o Cometen errors d’ortografia estranys.
o Copien malament les paraules.



Disgrafia: trastorn o alteracions motrius d’origen neurològic que impedeixen que el nen faci bona lletra, per la dificultat per controlar el ritme i ordenament de l’escriptura en una línia i contorns definits.











Característiques:
- Rigidesa de l’escriptura (tensió)
- Grafisme irregular
- Impulsivitat, escriptura poc controlada, lletres difuses, deficient organització de la pàgina.
- Inhabilitat, escriptura maldestre…
- Lentitud i meticulositat, escriptura molt regular, però lenta, s’obsessiona per la precisió i el control.


Discalcúlia: trastorn relacionat amb les matemàtiques, per el qual la persona te dificultats per resoldre problemes, entendre conceptes matemàtics i te errors al nombrar quantitats o números.
Símptomes:
- Compten amb els dits les operacions més simples.
- No guarden a la memòria les dades de la multiplicació, com la propietat commutativa (5x2 a 2x5).
- Inverteixen els números de dos xifres (el 15 el fan 51).
- No entenen el valor dels llocs, l’1 va davant del 2
- Inverteixen els signes matemàtics.

No hay comentarios:

Publicar un comentario