benvinguts al nostre bloc

Hola! sóc la Cristina Ollé alumna de 2n de psicopedagogia.
Aquest bloc té intenció d'aprofondir i tractar temari de l'assignatura de dificultats d'aprenentatge i intervenció psicopedagògica.
I espero que amb la participació de tots, farem d'aquest, el nostre bloc.


jueves, 11 de febrero de 2010

El Treball Cooperatiu

El treball cooperatiu: com s'organitza...




Diferents models de gestió de l'aula.


Gestió centralitzada (Ensenyament centrat en el professor)

• La major part de la feina se centra en activitats dirigides a tot el grup (explicacions, exemplificacions, ...) i en el treball individual (lectures, exercicis, ...).

• El treball en grup és esporàdic i acostuma a ser de curta durada, normalment per aplicar aprenentatges anteriors.

• L'aprenentatge d'un individu és independent del de la resta d'alumnes, el dispositiu pedagògic s'orienta cap a l'aprenentatge individual

• La classe és fonamentalment magistral, se centra en l'activitat del professor que administra i controla contingut, tasques, espai i temps.

Estructura Cooperativa(Aprenentatge a partir del treball cooperatiu)

• El treball s'estructura en grups reduïts ( 3 a 5 alumnes) que, amb diferent grau d'autonomia, s'organitzen per resoldre individual i conjuntament les tasques que es proposen.

• Es treballa en el context de grup. Les explicacions generals són puntuals, la interacció amb el docent es fa en el marc del grup de treball.

• En una primera fase, segons l'organització de la feina, s'alterna el treball individual amb el col·lectiu, però sempre hi ha una fase de comunicació en la que es promou la interacció i l'aprenentatge a partir dels companys del grup.

• La classe depèn de l'activitat dels grups cooperatius, que poden arribar a prendre decisions sobre les tasques a realitzar, els recursos necessaris i la durada de la feina.

No hay comentarios:

Publicar un comentario