Tots som especials a la nostra manera, perquè no hi ha cap ésser humà estàndard o comú. Tots som diferents.Alguns hem perdut la capacitat de fer servir una part del nostre cos a causa de malalties o d'accidents. Però això no té importància;
només és un problema mecànic. Allò que és veritablement important és que conservem l'esperit humà, la capacitat de crear.
Stephen W. Hawking
A les escoles han de tenir-hi cabuda tots els nens i nenes,independentment de la seva condició física,intel ·lectual,social,emocional o lingüística. Aquestes escoles inclusives han de reconèixer les necessitats diverses de l ’alumnat i respondre-hi adaptant-se als estils i ritmes d ’aprenentatge, garantint una educació de qualitat per a tothom mitjançant currículums adequats, canvis en l’organització, estratègies docents, ús dels recursos i associacions amb les comunitats”.
UNESCO (1994).Marc d ’acció sobre les necessitats educatives especials
“ Les escoles ordinàries amb una orientació inclusiva són la manera més eficaç de combatre les actituds discriminatòries, crear comunitats acollidores, construir una societat inclusiva i aconseguir una educació per a tothom”.
UNESCO (1994).Final Report:World Conference on Special Needs Education:Access and quality (París,UNESCO)
Les escoles inclusives imparteixen un curriculum mitjançant ajustaments organitzatius que són diferents d'aquells emprats per les escoles que exclouen als que no aprenen com la majoria.
(Ballard,1995)
"Les escoles inclusives són organitzacions per a la resolució de problemes sobre la diversitat que posen l'èmfasi en l'aprenentatge de tots els estudiants".
(Rouse y Florian, 1996).
L’inclusió no és només per als estudiants amb discapacitat, sinó més aviat per a tots els estudiants, educadors, pares i membres de la comunitat”.
L’inclusió no és només per als estudiants amb discapacitat, sinó més aviat per a tots els estudiants, educadors, pares i membres de la comunitat”.
(Falvey i altres,1995)
“És una forma millor de viure. És l’oposat a la segregació i ” l’apartheid”. “L’inclusió” determina on vivim, rebem educació, treballem i juguem. Té que veure amb el canvi dels nostres cors i valors”
(Pearpoint Forest,1999)
“És una forma de vida, una manera de viure junts, basada en la creença de que cada individu és valorat i pertany al grup”.
(Patterson,1995)
"Pas endavant cap a l'ampliació de la responsabilitat dels centres ordinaris, donant cabuda a una major diversitat"
(Clark et al.,1995)
"Una escola inclusiva és aquella que accepta a tots els alumnes".
(Thomas, 1997)
No hay comentarios:
Publicar un comentario